Slunovrat

21.12.2023

Je to tady, období roku, kdy se opět začnou dny prodlužovat a noci zkracovat. Já sama miluju slunce a v zimním období mi moc chybí. Ale co všechno s sebou slunovrat přináší?

Během adventního období se nám všem začínají otevírat srdce. Není to pro všechny však příjemné období. Někteří mají na srdci uloženo plno bolesti, smutku a trápení. Proto je pro některé toto období adventu, kdy doslova je sem na naši zemi sesíláno mnohem intenzivnější světlo, mající za cíl naše srdce zase o trošku více uzdravit, obdobím velmi náročným. Na povrch se jim vytahují bolístky uložené do jejich srdcí. Je to však pouze fáze hojení a snaha přivést nás opět k otevřenosti našich srdcí.

Je to především advent, který na nás takto silně působí. Období Vánoc, spojené s narozením Jeshuy, posla světla a lásky na naši zemi, opětovně připomíná na čem my jako lidé lpíme, čeho se držíme a ukazuje nám pravou podstatu a význam lásky, a to lásky bezpodmínečné.

Já sama už několik let období adventu miluju. V mém srdci se otevírají zákoutí, která během roku zůstala nepovšimnutá. Otevírá se ve mě doslova láska - láska k životu, vděčnost a hluboká pokora za možnost bytí. 

Je zajímavé, že si čím dál více uvědomuji, že to, že jsme tady, není samozřejmostí. Je to naší výsadou a to doslova. Mnohdy na to zapomínáme a neužíváme si našich životů. Zapomínáme se radovat, zapomínáme si vychutnávat ty magické okamžiky, zapomínáme vnímat byť jen úplně nepatrné detaily. Ještě dnes, když se na chvíli zastavím a nevnímám shon dnešního světa, tak v tom momentě žasnu nad zcela "obyčejnými věcmi", jako nad neuvěřitelnou krásou třeba takové jedné sněhové vločky, nad bezpodmínečnou radostí a upřímností dětí, nad jejich nadšením a těšením se, zkrátka nad jejich stále přítomnou božskostí. Miluju tyto okamžiky. Právě v nich, kdy se zcela napojím na skutečnou podstatu nás všech, zaplaví mě ta skutečná  LÁSKA. Láska ke všemu. 

I já v životě často, ale hodně často spěchám, chci něco udělat, zajistit, provést, atd. V tom okamžiku jsem však úplně odpojena od mé skutečné podstaty. Vím, že je to někdy nezbytné, abychom tady na tomto světě mohli i "normálně" fungovat. O to důležitější je však si uvědomit nutnost alespoň chvilkového zastavení se a plného prožití právě přítomné chvíle. 

Jsem skutečně vděčná za tento život, vím, že jej nežiju napořád, a proto si o to víc vážím všech zážitků a vjemů, které mi dosud dává.

Přeji i Vám všem, ať je pro vás období slunovratu, nádherným obdobím v roce, plným malých nepatrných laskavých zážitků.